وبلاگ عسل بانو

وبلاگ عسل بانو، مکانی دنج و آرامش بخش برای زنان ایران زمین. مکانی با مطالب فوق‌العاده در زمینه آموزش مهارت‌های زندگی و زناشویی.

وبلاگ عسل بانو

وبلاگ عسل بانو، مکانی دنج و آرامش بخش برای زنان ایران زمین. مکانی با مطالب فوق‌العاده در زمینه آموزش مهارت‌های زندگی و زناشویی.

وبلاگ عسل بانو

فعالیت تخصصی وبلاگ عسل بانو در زمینه آموزش مهارت‌های زندگی و زناشویی است. در واقع هدف اصلی وبلاگ عسل بانو کمک به رشد و شکوفایی استعدادهای زنان ایران زمین است و این کار را با ارائه پست‌های جذاب و کاربردی انجام می‌دهد.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۱۰ ایده فوق‌العاده برای خروج از بن‌بست کاری.

يكشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۵۹ ب.ظ

کسب‌وکار   ده ایده خروج از بن‌بست تجاری برای شرکت های کوچک:


بسیاری از کسب و کارهای کوچک پس از راه اندازی اولیه و هجوم مشتریان کنجکاو به بن‌بست می رسند.
یکی از دلایل این امر این است که بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک،کار خود را به صورت روتین انجام می‌دهند. آنها هر روز مشغول انجام فعالیت‌های روزمره هستند بدون اینکه به فکر تغییر و ترقی بیزینس خود باشند.
برای خارج شدن از این بن‌بست باید با شرایط بازار، ابزار کسب‌وکار جدید و فرصت‌های فروش جدید سازگار شد.در واقع با تمام توان باید در مورد یافتن فرصتهای جدید اقدام کرد.
برای شروع، در اینجا ۱۰ ایده منحصربه‌فرد خروج از بن‌بست تجاری برای کسب و کارهای کوچک اورده‌شده‌است.

خروج از بن‌بست کاری

۱– تنوع محصول یا خدمات :

 یکی از راه های موفقیت در کسب‌وکار‌های کوچک، ارائه محصولات و خدمات جدید است که می‌تواند به جذب مشتری‌های جدید و افزایش فروش کمک کند.
نکته کلیدی در اینجا این است که مطمئن شوید، محصولات یا خدمات جدید مرتبط با کسب‌وکارتان می‌باشد. به عنوان مثال، اگر شما لباس‌های تناسب اندام زنان را به فروش می‌رسانید، می‌توانید از لباس‌های کودکان هم برای فروش استفاده کنید.
 در واقع، باید از افزودن کالاها و خدمات کاملا غیرمستقیم اجتناب کنید چون ممکن است نام تجاری شما را کمرنگ کند.

۲- کاوش بازارهای جدید :

 یک راه عالی برای ایجاد توازن در بازار‌های جدید، یافتن کاربردهای جدید برای محصولات و خدمات موجود است. پلاستیک‌های حبابدار را در نظر بگیرید در سال 1957 دو مخترع به نام آلفرد فیلدینگ و مارک چاننز سعی داشتند یک بافت سه بعدی پلاستیکی ایجاد کنند اما در ساخت آن شکست خوردند و به جای آن ساختار بافت مصنوعی را تشکیل دادند. اگر چه این ایده با شکست روبرو شد اما وزن سبک و خواص عایق بندی پلاستیک‌های حبابدار باعث شد از آن به عنوان یک عایق گلخانه‌ای و یا مهمتر از آن به عنوان یک ماده بسته بندی استفاده کنند.
امروز، Bubble Wrap نام تجاری شرکت Sealed Air است و این شرکت دارای بیش از 14،000 کارمند در 117 کشور است.

کاوش بازارهای جدید

۳– حضور موثر دیجیتال:

 بدون شک اینترنت، به عنوان یک ابزار قدرتمند برای به دست آوردن مشتری عمل می‌کند. حتی اگر شما یک مغازه فروش آجر و ملات را اداره کنید، حضور دیجیتال برای رشد نام تجاری شما بسیار موثر می‌باشد.
تحقیقات نشان می‌دهد، بیشتر آمریکایی‌ها خرید خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند و ۷۱ درصد مصرف‌کنندگان هم، تحت تاثیر رسانه‌های اجتماعی اقدام به خرید می‌کنند.
 صرف زمان، تلاش وهزینه برای ساخت یک سایت و جذب کانال‌های اجتماعی می‌تواند یک راه عالی برای کسب‌وکار شما به سطح بعدی باشد. 

۴– نیازهای پنهان مشتریان خود را پر کنید:

پیدا کردن نیاز‌های پنهان مصرف‌کنندگان و پر کردن آنها می‌تواند یک استراتژی قدرتمند برای نوآوری باشد. اگر می‌خواهید سهم بیشتری از بازار را به دست آورید، اولین چیزی که باید انجام دهید این است که نیازهای مشتریان خود را کشف کنید یا پی به کاستی‌هایی که در صنعت شما وجود دارد، ببرید.
هر شرکتی که بتواند مشکلی از مشکلات مصرف‌کنندگان را حل کند، به مشتریان متعهد و وفادار بیشتری دسترسی پیدا می‌کند. یک راه خوب برای فهمیدن نیازهای مشتریان این است که آنها را خوب نظاره کنید یا یک بررسی از بازار هدف انجام دهید. این به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید که آیا نیازهای دیگری وجود دارد که شما نمی‌توانید آن را تحقق ببخشید.

۵– تجارت بین‌المللی :

اگر فکر می‌کنید تقاضا برای محصولات و خدمات شما در خارج از کشور ممکن است وجود داشته باشد، حتما آن را دنبال کنید، می‌توانید یک شبکه بزرگتر را خلق کنید و به طور بالقوه کسب‌وکار خود را رشد دهید.
 اما صادرات به زمان نیاز دارد:
شما باید اسناد را تهیه کنید، نمایندگی مجاز و یا توزیع کنندگان را در خارج از کشور بشناسید و در مورد قوانین، برنامه های تعرفه، شرایط پرداخت و اعتبارنامه آگاهی داشته‌باشید. برای شروع با گروه‌های تجاری یا اتاق‌های بازرگانی در بازار مقصد تماس بگیرید.

تجارت بین المللی

۶– صدور مجوز تولید محصول:

صدور مجوز محصول، می‌تواند راهی نسبتا کم هزینه برای رشد کسب‌وکار شما باشد.
اگر شما ایده خوبی برای یک محصول یا خدمات داشته باشید،به جای فروش آن، می‌توانید مجوز تولید آن را به شرکت دیگری بدهید.و طبق قرارداد در سود فروش آن سهیم باشید.
با صدور مجوز، به شرکت مربوطه اجازه می‌دهید، همه کارها اعم از تولید و بسته بندی محصول را انجام دهند در این صورت نیازی به توسعه شبکه بازاریابی، فروش و توزیع توسط شما نیست. اما در این صورت کنترل کمتری بر ایده خود دارید. و این مساله مهمی است که باید در مورد آن تامل کنید.

۷_احداث نمایندگی فروش محصولات :

 نمایندگی فروش، یک مدل کسب و کار است که تحت نام تجاری یک شرکت دیگر، شروع به فعالیت می‌کند و محصولات و / یا خدمات خود را برای مدت زمان مشخصی به فروش می‌رساند. مانند فروش انحصاری خودرو در یک منطقه خاص.
این روش، راهی عالی برای مدیریت یک کسب‌وکار تست شده و جایگزینی برای راه اندازی کسب و کار شخصی است. با این حال، قبل از خرید نمایندگی از یک مشاور کسب‌وکار باتجربه، حسابدار یا وکیل، اطلاعات کسب کنید.

احداث نمایندگی فروش

۸– محصول برچسب سفید:

محصول برچسب سفید چیست؟
 به محصولی که توسط یک شرکت تولید و توسط سایر شرکت‌ها تحت نام‌های مختلف تجاری بسته‌بندی و فروخته می‌شود، محصول برچسب سفید گویند.
به طور مثال به کلیه لوازمی که در هتل‌ها با نام تجاری هتل بسته‌بندی می‌شوند، محصول برچسب سفید گویند.( شامپو، صابون، حوله....این محصولات توسط کارخانه‌های دیگر تولید می‌شود اما با نام تجاری هتل عرضه می‌شود).
محصولات برچسب سفید به راحتی در قفسه‌های فروشگاه‌ها قابل مشاهده هستند، گاهی اوقات هم این محصولات با تخفیف نسبت به سایر مارک‌های شناخته شده، فروخته می‌شوند.
شرکت‌هایی که این محصولات را تولید می‌کنند گاهی اوقات بزرگتر از کسب‌وکار‌های خرده‌فروشی هستند که از آنها خرید می‌کنند،آن هم به دلیل حجم زیادی است، که برای خرده فروشان مختلف تولید می‌کنند.
اما مزیت محصول برچسب سفید در این است که، تولید کننده می‌تواند بر تولید محصول یا خدمات تمرکز کند و بازاریاب می‌تواند در بازاریابی و فروش محصول سرمایه گذاری کند.

۹ – ادغام با یک کسب‌وکار دیگر:

ادغام، دو شرکت جداگانه را به یک کسب‌وکار جدید متصل می‌کند. ادغام می‌تواند سودآور باشد، به ویژه برای کسب‌وکارهای کوچک که در تلاش برای زنده ماندن هستند، زیرا می‌توانند از آن به عنوان استراتژی رشد استفاده کنند.
با ادغام، عملکرد افزایش و هزینه‌ها کاهش می‌‌یابد. زیرا، یک کسب‌وکار با یک کسب‌وکار دیگر که دارای نقاط قوت و ضعف مکمل است، ترکیب می‌شود.
با برنامه ریزی مناسب برای انتقال، ادغام می‌تواند یک حرکت مثبت برای کسب‌وکارهای کوچک باشد.
ادغام می‌تواند به شما کمک کند به یک بازار جدید و مشتری‌های جدید دسترسی پیدا کنید.
در ادغام، امکان کسب محصولات جدید، دانش فنی، کانال های توزیع و زیرساخت – بدون صرف پول – وجود دارد.

ادغام دو شرکت

۱۰– پیروی از یک قرارداد دولتی :

 نویدیا م. ولاسکو، عضو کمیته کوچک کسب و کار، در اوت 2003، نوشت: "بهترین راه برای رشد کسب و کار کوچک، داشتن دولت فدرال به عنوان یک مشتری است."
دولت ایالات متحده هر ساله تقریبا 500 میلیارد دلار در قراردادهای دولتی اعطا می کند، به همین دلیل بزرگترین مشتری دنیاست.
پس بستن قرارداد کاری با سازمان‌های دولتی قدم بزرگی برای رسیدن به موفقیت است. اما هرگز فراموش نکنید، تأمین یک قرارداد دولتی مستلزم مقدار قابل توجهی تحقیق و تلاش است.

خلاصه مطلب:

بسیاری از شرکت‌های کوچک مدت کوتاهی پس از راه اندازی به بن‌بست می‌رسند، خبرخوب این است که راه‌های زیادی برای انطباق، تقویت و قرار دادن کسب‌وکار شما برای ورود به سطح بعدی وجود دارد.
ده ایده فوق‌العاده زیر، روشی برای خروج از بن‌بست تجاری است: مواردی همچون:
تنوع محصولات یا خدمات ، کاوش بازارهای جدید، استفاده از ابزارهای دیجیتال، ادغام دو شرکت مکمل، احداث نمایندگی فروش محصول، صدور مجوز فروش محصول، انعقاد قراردادهای دولتی، استفاده از محصولات برچسب سفید، تجارت بین المللی و کشف نیازهای پنهان مشتریان.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">