وبلاگ عسل بانو

وبلاگ عسل بانو، مکانی دنج و آرامش بخش برای زنان ایران زمین. مکانی با مطالب فوق‌العاده در زمینه آموزش مهارت‌های زندگی و زناشویی.

وبلاگ عسل بانو

وبلاگ عسل بانو، مکانی دنج و آرامش بخش برای زنان ایران زمین. مکانی با مطالب فوق‌العاده در زمینه آموزش مهارت‌های زندگی و زناشویی.

وبلاگ عسل بانو

فعالیت تخصصی وبلاگ عسل بانو در زمینه آموزش مهارت‌های زندگی و زناشویی است. در واقع هدف اصلی وبلاگ عسل بانو کمک به رشد و شکوفایی استعدادهای زنان ایران زمین است و این کار را با ارائه پست‌های جذاب و کاربردی انجام می‌دهد.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

بازاریابی   چرا کمپانی‌های بزرگ از سمپلینگ استفاده می‌کنند؟

توزیع نمونه محصول، یکی از معمولترین استراتژی‌های بازاریابی است که توسط صاحبین کسب و کار در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. و یک راه قابل اعتماد برای گسترش تجارت و محصولات با استفاده از رویکرد ارزان قیمت است. ارائه نمونه‌های رایگان برای جذب مشتری در سطوح مختلف بسیار مفید است.زیرا این روش، سبب ارتباطی مستقیم و بدون واسطه بین تولید‌کنندگان محصول و مصرف‌کنندگان می‌شود.از آنجایی که ارائه رایگان محصول بیشتر در فروشگاه‌های بزرگ یا کنار خیابان انجام می‌شود به آن نمایش خیابانی یا Road show  گویند، که در این مقاله، مزیت استفاده از ان را به طور کامل شرح خواهیم داد:

بازاریابی رایگان

۱_معرفی محصولات جدید:

معرفی محصولات جدید شایع‌ترین استفاده از نمونه‌ها، به عنوان استراتژی بازاریابی است.
به گفته بسیاری از کارشناسان بازاریابی، مشتریان قبل از تصمیم گیری برای خرید، دچار شک وتردید می‌شوند.
ظاهرا یکی از بزرگترین ترسهای خریداران، خرید چیزی است که نیازهای آنها را برآورده نمی‌کند و بنابراین پول خود را از دست می‌دهند. این به ویژه در مورد محصولات جدید صدق می‌کند.هنگامی که مشتریان از طعم، بو یا نحوه عملکرد یک محصول چیزی نمی‌دانند، نمونه‌های رایگان به کمک انها می‌آیند،  تا محصول جدید و انتخاب‌های آگاهانه را تجربه کنند.  اولین مزیت مستقیم نمونه رایگان، کسب اعتماد از خریداران احتمالی است که ممکن است بی تفاوت باشند. در نتیجه این نمونه‌ها توانایی زیادی در جذب مخاطب دارند.

۲_ افزایش فروش :

 مطالعات بازاریابی حاکی از آن است که ارائه کالای رایگان،  یک سلاح تبلیغاتی قوی و موثر است. نمونه‌های رایگان، وفاداری و نگرش مشتریان را نه تنها به محصول، بلکه نسبت به شرکتی که آنها را ارائه می دهد، نیز بهبود می‌بخشد. یک مطالعه نشان داد که نه تنها افرادی که نمونه رایگان را دریافت می‌کردند، احتمال بیشتری برای خرید محصول داشتند، بلکه ممکن بود نمونه‌های دیگر را امتحان کنند و به طور متوسط ​​بیشتر محصولات را خریداری کنند. 


سمپلینگ


البته ما باید به یاد داشته باشیم که شخصیت و ترجیحات خریدار نقش مهمی در این امر دارد، که آیا افراد نمونه‌های رایگان را می پذیرند؛ و اینکه آیا آنها بعد از آن تلاش می‌کنند محصول را خریداری کنند یا خیر. اما خط پایین این است که چیز‌های رایگان واقعا به فروش بیشتر منجر می‌شوند.  تأثیر نمونه‌های رایگان فقط به محصول واقعی محدود نمی شود. به ویژه در فروشگاه‌های کوچکتر، این اثر به راحتی به سایر محصولات نیز منتقل می شود.

به عنوان مثال، یک فروشگاه شکلات متوجه شد که افرادی که نمونه‌های رایگان دریافت می کردند احتمال بیشتری برای خرید،  در مقایسه با کسانی که نمونه‌ای دریافت نمی‌کردند، داشتند.این خرید‌ها اغلب برای محصولات مختلف بود. و نه تنها نمونه مورد نظر.


بازاریابی رایگان

۳_ ایجاد ذهنیت مثبت از نام برند تجاری:

 ارائه نمونه رایگان یکی از قوی‌ترین راه‌ها برای بازاریابی محصولات جدید یا جابجایی در بازارهای جدید است.  بازاریابانی که به محصولات خود اعتماد دارند، بر این باورند که اکثر مردم عاشق چیزهای رایگان هستند. زیرا آنها دوست دارند چیزی را به صورت رایگان و بدون تعهد به خرید، دریافت کنند. این کار آنها را خوشحال و راضی می‌کند. با انجام این کار، می‌توانید یک ذهنیت مثبت از نام  برند خود ایجاد کنید. ضمن اینکه ارائه نمونه محصول، سبب ارتباط مستقیم و زنده بین تولیدکننده و مصرف‌کننده می‌شود،این ارتباط نزدیک باعث ماندگاری نام برند شما در ذهن مخاطب می‌شود.

۴_  نظرات مشتری:

 با ارائه نمونه‌های محصول، شما همچنین از نظرات مشتری در مورد محصول استقبال می‌کنید. هنگامی که مصرف‌کنندگان محصولات جدید را آزمایش می‌کنند، اغلب یادداشت‌هایی در مورد آنچه را دوست دارند یا دوست ندارند در مورد محصول می‌نویسند و اغلب آنها محصول را با محصول رقیب مقایسه می‌کنند.
این به عنوان یک فرصت، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازار هدف شما عمل می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید یک محصول را بهبود ببخشید تا از انتظارات مصرف‌کننده فراتر رود و به شما یک امتیاز رقابتی بدهد.
امیدوارم این مطلب برای شما دوست عزیز مفید بوده باشد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">